Ostatnio

Z roku na rok zakupy w Internecie cieszą się coraz większą popularnością. Jest coraz mniej firm, które nie działają w internecie. W sieci możemy nabyć zarówno produkty jak i usługi.

Osobom, które nie miały doświadczenia z kupowaniem na odległość zawsze towarzyszy pewien niepokój, czy nie zostaną oszukane.

Więcej…

Nie bez powodu ludzie najchętniej odpowiadają na ogłoszenia, w których oferowane jest zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Ten rodzaj umowy jest najbardziej korzystny dla pracownika, ponieważ jej zawarcie wiąże się uzyskaniem konkretnych praw.

Przywileje te wynikają z kodeksu pracy, ustawy o minimalnym wynagrodzeniu oraz z przepisów wykonawczych. Normy te są dość ściśle określone, a ich stosowanie w istotny sposób ogranicza swobodę w ustaleniu zasad współpracy między pracownikiem a pracodawcą.

Więcej…

Postępowanie administracyjne ujmując w wąskim znaczeniu można określić jako procedurę administracyjną, natomiast w szerszym znaczeniu można powiedzieć, że jest to tryb działań organów administracji publicznej w sprawach dotyczących praw i obowiązków niepodporządkowanych im służbowo konkretnych podmiotów ( administracyjne prawo formalne).

Więcej…
Optymalizacja strony internetowej

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej są to dwa nierozłącznie związane ze sobą zagadnienia.

Kiedy próbujemy wypozycjonować stronę internetową, ale nie jest ona dobrze zoptymalizowana, możemy to porównać do jazdy na rowerze bez opon. Będzie to trudne i może przynieść stronie więcej szkody, niż pożytku. A zoptymalizowanie strony wcale nie zabiera dużo czasu, zazwyczaj wystarczy kilka godzin pracy.

Adresy URL

Krótkie i przyjazne adresy URL to praktycznie najważniejszy element poprawnie optymalizacji witryny. Co oznacza pojęcie przyjazny adres URL? Można to objaśnić na prostym przykładzie:

1. strona.pl/index.php?option=com_content&view=category&id=47

2. mojastrona.pl/optymalizacja-strony-internetowej

Drugi z podanych adresów jest krótszy i zawiera kluczowe z punktu widzenia danej podstrony słowa. To jest właśnie tzw. przyjazny adres i jest jednym z czynników poprawnie zoptymalizowanej strony internetowej.

Znaczniki meta

Kolejnym ważnym, a wręcz nieodłącznym elementem w poprawnej optymalizacji strony jest element meta title. Wyświetla się on jako tytuł strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Wliczając spacje, powinien mieć między do 70 znaków i raczej nie powinien składać się wyłącznie ze słów kluczowych. Powinien zawierać nazwę marki i najważniejsze informacje o stronie, włączając w to ewentualnie lokalizację.

Jeżeli więc mamy stronę internetową restauracji np. o nazwie "Babskie jadło" w Warszawie można umieścić w title "Restauracja Babskie Jadło - Warszawa". W ten sposób tytuł ten jest unikalny (mało prawdopodobne, aby ktoś miał taką samą nazwę swojej restauracji w Warszawie), a ponadto zawiera w sobie frazę kluczową - "restauracja Warszawa". Wyrazy "restauracja" i "Warszawa" są oddzielone od siebie innymi słowami, ale nie ma to większego znaczenia, ponieważ dla algorytmów wyszukiwarek ważne jest, że słowa te w ogóle pojawiają się i gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce "restauracja Warszawa", zostanie to odpowiednio wychwycone.

Następny element, który jest istotny w dobrej optymalizacji, to opis strony - meta description. W tym znaczniku wpisujemy krótki opis witryny. On również nie powinien składać się wyłącznie ze słów kluczowych, lecz być napisany pełnymi zdaniami i stanowić logiczną całość. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wkomponować słów kluczowych w tym tekście - najważniejsze na początek. Optymalna długość to 70-160 znaków. Jeżeli chcemy by witryna pozycjonowana była na wiele słów kluczowych, do meta description musimy wybrać tylko te najważniejsze, tak, aby to wyglądało naturalnie.

Mniej ważne dla wyszukiwarki Google, ale istotne z punktu widzenia innych wyszukiwarek internetowych, są słowa kluczowa - meta keywords. Tutaj wpisujemy frazy kluczowe ważne dla strony/podstrony.

Obrazki i atrybut "alt"

Oprócz adresów URL i znaczników meta, które zostały wymienione wyżej, są jeszcze inne istotne kwestie, o których należy pamiętać, jeśli strona ma być dobrze zoptymalizowana. Jedną z nich jest zamieszczenie na stronie obrazków oraz nadanie im atrybutów "alt". Zdjęcia uatrakcyjniają witrynę, stanowią zazwyczaj świetne uzupełnienie tekstu i wyszukiwarki, oceniając poszczególne strony, biorą to pod uwagę w swoich algorytmach. Niemniej jednak nie musimy się obawiać, że jak nie będziemy mieć obrazków na stronie, to nigdy nie osiągniemy wysokiej pozycji. Jednak z obrazkami może być łatwiej, szczególnie, gdy zawierają atrybut "alt" opisujący, co znajduje się na danym obrazku i wyświetlający się, gdy użytkownik ma wyłączoną obsługę obrazków w przeglądarce.

Proporcje między kodem a tekstem

Sposób stworzenia strony sam w sobie też decyduje o poziomie zoptymalizowania. Jeśli samego kodu html, php, lub innego jest znacznie więcej, niż tekstu widzianego przez użytkowników, odbija się to negatywnie na stronie.

Można wskazać jeszcze na 3 ważne elementy, które powinniśmy uwzględnić, optymalizując witrynę. A są to: nagłówki i pogrubienia w treści, mapa strony w formacie HTML i XML oraz nie używanie technologii flash.

Nagłówki i pogrubienia

Stosowanie nagłówków h1, h2, h3 itd. może bardzo pomóc, kiedy odpowiednio je zastosujemy. Należy starać się, aby w nagłówkach tego typu umieścić słowa kluczowe, które są istotne z punktu widzenia naszej witryny. Dla bota indeksującego stronę jest to sygnał, że dana treść stanowi istotny element witryny. Oprócz stosowania nagłówków, warto też pogrubiać znacznikiem strong istotniejsze frazy.

Mapy strony

Mapa strony w formacie HTML ma za zadanie ułatwić użytkownikowi i robotom nawigację po witrynie, kiedy następuje problem z odszukaniem określonych treści. Mapa strony XML jest po to, aby bot wyszukiwarki dotarł tam, gdzie nie dotarłby samodzielnie lub aby ułatwić mu to dotarcie. Kiedy dana podstrona znajduje się o kilka kliknięć od strony głównej, wtedy jest mało prawdopodobne, że zostanie zaindeksowana. Jeżeli zaś zostanie ona wskazana w mapie strony XML, bot znajdzie ją bez problemu i zostanie ona umieszczona w zasobach wyszukiwarki.

Technologia FLASH

Technologia FLASH daje niesamowite efekty wizualne, jeśli chodzi o tworzenie stron. Ponadto pozwala na duży stopień interaktywności witryny. Jaki jest minus tej technologii? Wyszukiwarki jak na razie nie jest w stanie poprawnie zaindeksować zawartości takiej strony. Technologii tej warto użyć więc, jeśli budujemy dwie wersje witryny - HTML i FLASH.

Czy to wszystko, co trzeba wiedzieć o optymalizacji?

Odpowiedź brzmi: nie. Powyższe elementy są istotnymi, ale są też sprawy pomniejsze, jak stosowanie faviconów, mikroformaty, inne znaczniki meta czy pliki robots txt. Więcej informacji możemy znaleźć w instrukcjach dostarczanych przez wyszukiwarki odnośnie optymalizacji.

 
Pozycjonowanie jako nowoczesny instrument marketingowy

Pozycjonowanie marketingMarketing internetowy to jedno ze źródeł

Pozycjonowanie Stron Internetowych WWW

Pozycjoner SEO w InternecieWysokie miejsca w wynikach wyszukiwań wyszukiwarek ( ze szc

Optymalizacja Stron Internetowych WWW

Optymalizacja Stron Internetowych WWWRola optymalizacji serwisu zarówno z punktu wi